Η ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ.)


6η Διδακτική ώρα

«Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας»

Ως αφόρμηση προβάλλεται στους μαθητές βίντεο με θέμα τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
            Ως πηγή περισσότερων πληροφοριών οι μαθητές χρησιμοποιούν τον υπερσύνδεσμο του blog  Ναυμαχία της Σαλαμίνας-κείμενο το οποίο αναφέρεται στη ναυμαχία και μας δίνει πληροφορίες για το Θεμιστοκλή.
Οι μαθητές μελετούν το κείμενο όλοι μαζί και ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού αναφορικά με τη ναυμαχία, τη δύναμη των αντιμαχόμενων στρατευμάτων και τα σημαντικότερα πρόσωπα της μάχης. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί και αναλύει τον τρόπο μάχεσθαι της ελληνικής παράταξης και δείχνει αξιοποιώντας τις σχετικές εικόνες του blog τα στάδια της μάχης.
            Έπειτα, με τη χρήση του προγράμματος Google Earth εντοπίζουν την τοποθεσία που διεξήχθη η ναυμαχία.
            Κατόπιν οι μαθητές αναζητούν εικόνες του Θεμιστοκλή στο ίντερνετ με τη χρήση της μηχανής αναζήτησης google.com και  τις αποθηκεύουν στο φάκελό της ομάδας τους.
Ο εκπαιδευτικός βοηθά τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν τη μηχανή αναζήτησης δίνοντάς τους τις κατάλληλες οδηγίες για να βρουν και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή ό,τι  κρίνουν κατάλληλο.
Κατόπιν οι μαθητές ανοίγουν τον υπερσύνδεσμο Εργασία 6 και συμπληρώνουν την εφαρμογή που έχει φτιαχτεί με το πρόγραμμα Hot Potatoes 6 . Η Εργασία 6 αποτελεί εμπεδωτική άσκηση όλων όσων έμαθαν οι μαθητές για τις αρχαίες ελληνικές πόλεις καθώς και μέσο αξιολόγησης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τις κατακτημένες γνώσεις των μαθητών του και επεμβαίνει προσθετικά για να αποσαφηνίσει τυχόν παρερμηνείες και γνωστικές ελλείψεις.
Ολοκληρώνοντας την 6η διδακτική ώρα του προγράμματος οι μικροί μαθητές γράφουν στον επεξεργαστή κειμένου ποια πιστεύουν ότι θα ήταν τα συναισθήματα του Θεμιστοκλή πριν και μετά τη ναυμαχία. Το κείμενό τους το αποθηκεύουν στο φάκελο της ομάδας τους.