Η μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.)

7η Διδακτική ώρα
«Η Μάχη των Πλαταιών»

Ως αφόρμηση οι  μαθητές χρησιμοποιούν τον υπερσύνδεσμο Μάχη των Πλαταιών-βίντεο με θέμα τη μάχη της των Πλαταιών.
            Ως πηγή περισσότερων πληροφοριών οι μαθητές χρησιμοποιούν τον υπερσύνδεσμο του blog  Μάχη των Πλαταιών -κείμενο το οποίο αναφέρεται στη μάχη και μας δίνει πληροφορίες για το Θεμιστοκλή.
Οι μαθητές μελετούν το κείμενο όλοι μαζί και ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού αναφορικά με τη μάχη, τη δύναμη των αντιμαχόμενων στρατευμάτων και τα σημαντικότερα πρόσωπα της μάχης. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί και αναλύει τον τρόπο μάχεσθαι της ελληνικής παράταξης και δείχνει αξιοποιώντας τις σχετικές εικόνες του blog τα στάδια της μάχης.
            Έπειτα, με τη χρήση του προγράμματος Google Earth εντοπίζουν την τοποθεσία που διεξήχθη η μάχη.
            Κατόπιν οι μαθητές αναζητούν εικόνες αναφορικά με τη μάχη των Πλαταιών στο ίντερνετ με τη χρήση της μηχανής αναζήτησης google.com και  τις αποθηκεύουν στο φάκελό της ομάδας τους.
Ο εκπαιδευτικός βοηθά τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν τη μηχανή αναζήτησης δίνοντάς τους τις κατάλληλες οδηγίες για να βρουν και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή ό,τι  κρίνουν κατάλληλο.
Κατόπιν οι μαθητές ανοίγουν τον υπερσύνδεσμο Εργασία 7 και συμπληρώνουν την εφαρμογή που έχει φτιαχτεί με το πρόγραμμα Hot Potatoes 6 . Η Εργασία 7 αποτελεί εμπεδωτική άσκηση όλων όσων έμαθαν οι μαθητές για τις αρχαίες ελληνικές πόλεις καθώς και μέσο αξιολόγησης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τις κατακτημένες γνώσεις των μαθητών του και επεμβαίνει προσθετικά για να αποσαφηνίσει τυχόν παρερμηνείες και γνωστικές ελλείψεις.
Ολοκληρώνοντας την 7η διδακτική ώρα του προγράμματος οι μικροί μαθητές γράφουν στα πλαίσια της ομάδας τους στον επεξεργαστή κειμένου ένα μικρό ποίημα με τίτλο «Ελευθερία» ως τραγούδι για τη νίκη των Ελλήνων.
Αποθηκεύουν το ποίημά τους στο φάκελο της ομάδας τους και εν συνεχεία το διαβάζει ο εκπρόσωπος της ομάδας στην ολομέλεια της τάξης. Πραγματοποιείται έτσι ένας μικρός ποιητικός  διαγωνισμός και νικητής είναι το ποίημα που θα ψηφιστεί από το σύνολο των μαθητών ατομικά.